Växeltelefonist.

23 juni, 2011 | Författare: kalitele | Posted in Datorer & Internet

När man precis har startat ett eget företag, har man en hektisk och fullspäckad tid framför sig, och det sista man har är fritid.
Ett sätt att spara tid är att skaffa en svarsservice. En svarsservice är som ett telefonsvar, fast ”telefonsvararen” är ett företag med en levande telefonist som svarar i ditt företags telefon. Denna sorts telefonitjänst kallas telefonpassning, eller outsourcing telefonpassning. Allt hanteras i ett callcenter.
Det kan vara bra för dig som känner att du har för mycket att göra för att svara i telefon, men ändå inte vill anställa en sekreterare. Du kanske inte har utrymmet, eller också vill du inte betala någon som bara ska svara i telefon, och ingenting annat.
Telefonpassning är relativt nytt, och det är fortfarande många företag som skulle behöva denna svarsservice, men som inte vet vad det är eller vart man får tag på tjänsten.
Det finns olika företag, t.ex. Kalixtele24.se, som erbjuder dessa svarstjänster. De erbjuder även en växeltelefonist. De har olika erbjudanden för olika företag, och det är för att du ska hitta ett som passar ditt företag, och att du ska slippa betala för något som du kanske inte använder.
Växel på distans sker så att det är ett företag långt borta från där du egentligen är, t.ex. ett callcenter i Stockholm, som utger växeln. När folk ringer kopplar de vidare kunderna till ditt företag, och kan därför skicka dem till rätt avdelning eller person.
På det här sättet sparar man massor av tid, och man får massor av ledig tid när man egentligen skulle ha suttit och pratat i telefon.
Det negativa med outsourcing telefonpassning är att du kommer sakna telefonsignalen. Du kan tycka att det blir lite väl tyst. Du kanske också kommer sakna de pauser som du fick ifrån arbetet när du svarade i telefon. Men det är dock allt.

Författare: kalitele

This author has published 2 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.