Sökmotoroptimering för företag

18 juli, 2011 | Författare: Kakadu Traders | Posted in Datorer & Internet

De flesta företag gör ingen sökmotor optimering alls utan har bara i bästa fall en webbplats som med lite tur uppdateras ibland. Det många företagare missar är att dom kan utföra en hel del sökmotor optimering alldeles själva utan att ta in konsulter och liknande. Det räcker i många fall, om det inte är en sökordsutsatt bransch, att tänka till när man skriver sina inlägg så man använder rätt ord på rätt ställen och med en någorlunda jämn frekvens. Detta förutsätter att man har ett bra CMS (Content Management System) att arbeta i.

WordPress är idag det mest populära verktyget för att publicera hemsidor med och en av fördelarna är att det är så kallat Open Source och gratis att använda. Kanske behöver man som företag hjälp med att installera och skapa en snygg layout på webbplatsen men när väl det är satt så är det tämligen enkelt att uppdatera och kunna hålla liv i sin webbplats utan konsulthjälp. Att använda titlar och skriva text på rätt sätt är den sökmotor optimering som kallas on-page optimering. Utöver denna så finns det någon som kallas off-page optimering och det är något svårare och mer tidskrävande än det andra. Det handlar om att få relevanta inlänkar från webbplatser eller inlägg som handlar om det man själva håller på med. Om man t.ex. är frisör så är det viktigt att få inlänkar från webbplatser eller inlägg som handlar om hår på olika sätt.

Författare: Kakadu Traders

This author has published 5 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.