Skapa nyhetsbev som engagerar

9 januari, 2011 | Författare: ylva | Posted in Datorer & Internet

För dig som brukar skapa nyhetsbrev så vet du kanske hur svårt att ibland skapa innehåll till kommande nyhetsbrev. Vi har alla varit där och få inte panik om du sitter med en blank skärm för här kommer några idéer du kan ta tillvara på.

Gör en lista med ämnen
När du sitter till vardags och jobbar med annat så får du ofta någon idé på vad som du skulle kunna skriva om i ditt nyhetsbrev. Det bästa du kan göra är att direkt skriva upp den idén på ett papper för att sedan lägga in på en lista som du har på din dator. Om du varje gång skriver upp när du får en idé så kommer du snart ha en lång lista med ämnen att ta upp i dina nyhetsbrev.

Ta reda på dina sökord
Det kan vara bra att ta reda på vad din målgrupp söker på förutom den nisch du riktar dig åt. Förmodligen är dina mottagare på ditt nyhetsbrev intresserad av en speciell sak. Om du tar själva sökordet och använder dig av Google Keyword Tool eller kanske ett SEO verktyg så får du upp fler ämnen som ligger nära det dina prenumeranter är intresserad av och kan på så sätt få fler ämnen att ta med i dina nyhetsbrev.

Gör en intervju med en expert inom din nisch
Eftersom målet är att äga ett nyhetsbrev som handlar om en enda sak så är de flesta på din lista intresserad av de ämnen du tar upp. Ett bra inslag i ett nyhetsbrev kan vara att intervjua någon person eller företag inom det ämnet. Intervjun kan aningen vara i textform men varför inte göra intervjun i mp3 eller video där prenumeranterna får ta del av både dig och den du intervjuar.

Fråga dina prenumeranter
Dina prenumeranter är inte med på din lista bara för att de inte har annat att göra. De vill vara aktiva och hjälpa dig att komma vidare för att du skall skapa fler relevanta nyhetsbrev. Ett bra tips är att göra ett formulär någonstans på din webbplats dit du skickar dina prenumeranter med en uppmaning om att vara med att utveckla nyhetsbrevet. De kommer inte tycka det är något konstigt med att du frågar dem. De kommer känna sig delaktiga och se dig som en seriös person som vill leverera rätt innehåll till dem, innehåll som de längtar efter att ta emot.

Låt gäster skriva ett nyhetsbrev
Du kan förutom att intervjua en expert en expert själv skriva ett nyhetsbrev som går ut till dina prenumeranter. Se bara till att det är glasklart vem som skriver nyhetsbrevet och ämnet skall givetvis tilltala dina mottagare. Veckan efter kan du vara gäst på dennes nyhetsbrev. På så sätt får ni båda tillgång till nya leads och förmodligen också besökare till din webbplats. Alla kommer inte att stanna hos dig men några kommer säkerligen att göra det.

Recensera andras produkter och tjänster
Det kommer i en jämn ström nya produkter på marknaden. Prenumeranterna vill förmodligen få information om produkter som kan vara dem till nytta. Du kan kombinera detta med att få betalt för dina recensioner och du går med i så kallade affiliatenätverk. Se dock till att fördela erbjudanden som kostar pengar och bra gratis material från dig. Ingen vill vara med på en lista där det känns som man hela tiden blir rekommenderad att köpa saker men om du gör det rätt så finns det här många uppslag på ämnen som du även kan få betalt för när du skriver om dem.

Detta är några tips du kan använda dig av för att skapa bättre nyhetsbrev som får dina mottagare att stanna länge på din lista som trogen prenumerant och kund.

Författare: ylva

This author has published 1 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.