Fördelarna med Spinning och Cykel Träning.

9 januari, 2011 | Författare: Spinning | Posted in Hälsa & Skönhet

Fördelarna med Spinning och Cykel Träning.

Detta ämne är relaterat till cykling kadens. Det handlar om fördelarna med cykling, fördelarna med att trampa snabbt och därmed undvika muskulär stress till knäna, men avser även en aktivitet som ofta praktiseras i gymmet istället för på den öppna vägen.

Spinning är ett uttryck som började med cykling och cyklister. Det är praxis att trampa med en kadens på 80 + varv per minut, helst 100 + varv per minut, oavsett terräng – oavsett om du cyklar på en helt plan väg eller uppför en brant backe.

En av de viktigaste fördelarna med spinning är att det ger så mycket motion både för hjärtat och benen. Hjärtat kommer vanligtvis att nå 80% av ”max puls” rimligt lätt i spinning, även när benen inte är alltför utmattad och är därmed en särskilt effektiv form av allmän motion.

Termen spinning har också nu antagits av cyklister under vintern, när de tränar hemma på inomhus spinningcyklar,mer nyligen av gym och sportanläggningar runt om i världen som erbjuder ”spinning” klasser. Spinning kräver en spinningcykel, spinningskor,vattenflaska och en handduk för att optimera träningen.

Spinning klasser består av varierad cykling på spinningcykel mellan 30-70 minuter, med en blandning av cykeltekniker, från uppvärmningsövningar genom att snabbt trampa med relativt lågt motstånd, till korta sträckor där cykeln är satt till högt motstånd, för att efterlikna kuperad terräng.

Oavsett om du ”spinnar” på den öppna vägen eller på ett träningspass är målen desamma, och enkla – att träna hjärtat och lungorna, och i mindre grad benen, i syfte att förbättra kondition och hälsa.

Nivån på träning kommer också att se till att en betydande mängd energi (kalorier) används under sessionen – cykling sessioner brukar använda upp mot 600-1000 kalorier per timme.

En inomhus spinningcykel är ett populärt sätt för cyklister att behålla sin form och kondition under de månader som utomhus cykling är opraktiskt. Under korrekt användning kan de gå utöver detta, och faktiskt öka cyklisternas förmågor. Främst så gör det möjligt för cyklisten att stanna på sadeln 12 månader om året om det behövs.

Författare: Spinning

This author has published 1 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.